sunnuntai 5. toukokuuta 2019

Selvät sävelet

Kirjoitan sulle nää riimit, runot.
Elämääni sä hiivit, sormeesi mut punot.
En ennen tiennyt olevani ilman jotain,
nyt huomaan sen kyllä ihan jo vain.

Hukassa ollut suuntani navigaattorin,
yksin kamppaillut kanssa gladiaattorin.
Ilman ketään, kun tullut suru puseroon.
Piiloon painunut kuin valo komeroon.

Kaikella on nyt selvät sävelet,
kun kanssa mun lennät, kävelet.
Amor nuolensa meihin levittää,
ei tartte sulle mun mitään esittää.

Ryhti laahannut leveesti matkaa,
tahti pumpun keveesti jatkaa.
Ilon hetkellä kenellekään jaettavaa,
onni ollut rahallakaan haettavaa.

Liian helposti kädet menny nyrkkiin,
turvautunut sananparsiin ihan mykkiin.
Seisonut yksin rangaistusta kovennettua,
kelleen en voinut antaa kättäni ojennettua.

Kaikella on nyt selvät sävelet,
kun kanssa mun lennät, kävelet.
Amor nuolensa meihin levittää,
ei tartte sulle mun mitään esittää.

Meni päivät niin kuin menivät.
Nuolet kai meitä vain etsivät.
Osuneet eivät vain meihin kiireellä.
Rakkauteni löysin sentään viiveellä.

Tiedän elämästä sen mä verran,
Amor osuu ehkä vain yhden kerran.
Osumaa et voi itse lain hallita,
kohdetta vielä vähemmän valita.

Kaikella on nyt selvät sävelet,
kun kanssa mun lennät, kävelet.
Amor nuolensa meihin levittää,
ei tartte sulle mun mitään esittää.


Aihepiiriin liittyvät muut sivustot:

5.5.2019 Some of Finland

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ei kiitos mitään kielioppikommentteja, sillä en ole sen alan asiantuntija enkä halua ollakaan. Kiitoksia kaikille lukijoille!