tiistai 5. lokakuuta 2021

Puudelikansaa

Saavuin humalassa kadulta sisään.
Meno laimea, kumma musiikki soi.
Varsinainen teerenpeli, kun koiraita missään.
Hienosti porukka pöydissään joi.

Sain juoda, istua, olla rauhassa.
Kävin esittämässä musiikkitoiveen.
Kummallista porukkaa laumassa.
Ei löytynyt Irwiniä taikka Juicee.

Niin tyytyväisiä elämäänsä, Suomeen.
Kaikki heillä niin vitun ihanaa.
Jääneet kiinni veronmaksunjuoneen.
Jaksa en kuunnella, typeryys heillä vikanaan.

Suurin osa meistä puudelikansaa.
Kuulu en siihen joukkoon.
Kortensa kekoon kiltisti he kantaa.
Minulle osuuteni he tuokoon.

Suurin osa meistä puudelikansaa.
Kuulun toiseen porukkaan.
Joillekin tyhmyys vaan passaa.
Mulle sovi se ei ollenkaan.

Viereinenkin tanssipaikka ja kapakka.
Täynnä porukkaa, dorkia ja huoria.
Päällä kova meno ja aika haipakka.
Turha puhua, eivät kestä sanoja suoria.

Koitat suun avata, korvat on kuurot.
Haluavat kuulla mitä tahtovat.
Sekaisin ovat menneet vellit sekä puurot.
Hölmöt silmät takaisin katsovat.

Onnellisia ovat tajuamatta järjestelmää.
Tulleet ovat tanssimaan, viinaa napsimaan.
Viisautta, järkevyyttä missään en nää.
Sama on lähteä kotia lampsimaan.

Suurin osa meistä puudelikansaa.
Kuulu en siihen joukkoon.
Kortensa kekoon kiltisti he kantaa.
Minulle osuuteni he tuokoon.

Suurin osa meistä puudelikansaa.
Kuulun toiseen porukkaan.
Joillekin tyhmyys vaan passaa.
Mulle sovi se ei ollenkaan.

Yksin saan matkani kulkea.
Silloilla antaudun musiikille.
Kuu antaa rauhan mieleni sulkea.
Valtio kusettaa, kusen asfaltille.

Voi tuota porukkaa voihan että.
Ruokkivat minun nälkääni.
Kaupasta lihistä ja kivennäisvettä.
Olen rauhallinen, ei pala mun käämi.

Kuolinvuoteellaan saavat miettiä.
Tulipas liikaa työtä tehtyä.
Mun mitään tartte ettiä.
Löytänyt totuuden en voi eksyä.

Suurin osa meistä puudelikansaa.
Kuulu en siihen joukkoon.
Kortensa kekoon kiltisti he kantaa.
Minulle osuuteni he tuokoon.

Suurin osa meistä puudelikansaa.
Kuulun toiseen porukkaan.
Joillekin tyhmyys vaan passaa.
Mulle sovi se ei ollenkaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ei kiitos mitään kielioppikommentteja, sillä en ole sen alan asiantuntija enkä halua ollakaan. Kiitoksia kaikille lukijoille!